jika aku jatuh cinta....

Bismillahirrahmanir rahim..

Ya 
Allah
Jika aku jatuh cinta Ya Allah
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu
Agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu. .

Ya Muhaimin…
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku untuk menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta palsu..

Ya Rabbana…
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya 
Agar.. tidak berpaling daripada hatiMu..

Ya Rabbul `Izzati...
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid pada jalanMu..

Ya Allah…
Jika aku aku mendapati cinta kekasihMu Ya Allah
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir padaMu..

Ya Allah…
Jika aku jatuh hati pada kekasihMu Ya Allah
Jangan..jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh 
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu..

Ya Allah…
Jika kau halalkan aku bagi kekasihMu
Janganlah biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki 
Dan rindu abadi
Hanya kepadaMu Ya Allah…
Amin..YA RABBAL `ALAMIN…

2 Responses
  1. Amin........Aku doakan ko dapat apa yang ko nak ipah.. =)